vineri, 31 iulie 2015

Esti biciclist? Mai vrei niste sfaturi moca? Ia de-aici

Daca crezi ca nu ai citit destule sfaturi de urmat cand esti pe bicicleta, tine de-aici inca vreo cateva care nu sunt luate de pe internet, ci invatate pe pielea proprie:

1.       Bicicleta trebuie sa fie in stare tehnica foarte buna. Frane, presiune roti, suruburi stranse, functionalitate schimbatoare etc. toate trebuie sa fie ok.
2.       POARTA CASCA! Asta nu este negociabil. Porti si te urci pe bicicleta, nu porti si atunci mergi pe jos.
3.       MONTEAZA SISTEM DE ILUMINAT fata spate! Nici asta nu este negociabil, dar se aplica pentru perioada cu lumina slaba sau noaptea, bineinteles J  O bicicleta invizibila noaptea este un pericol latent.
4.       Atentie! Din masina nu se vede ca din sa. De la volan este mai greu sa vezi un biciclist in lumina slaba sau pe intuneric.
5.       Saua trebuie reglata (umila mea parere) nu neaparat cum scrie la carte (sa stai cu piciorul drept pana la pedala) ci cum te simti confortabil si in siguranta
6.       Cunoaste-ti bicicleta – cum schimba vitezele, cum franeaza, cum sari de pe ea. Sa stii asta Iti poate salva viata sau cel putin, integritatea corpului. Sa pui frana prea brusc sau prea lung, sa iti cada lantul cand treci pe langa un TIR, sa te impiedici de cadru cand cobori rapid…. Sunt chestii care nu vrei sa ti se intample.
7.       Atentie la zonele periculoase de pe carosabil. Pe langa cele umede, foarte periculoase (si asta nu am vazut mentionat cam pe nicaieri) sunt marcajele rutiere de pe asfalt (trecere pietoni, delimitare benzi circulatie, sageti indicatoare stanga-dreapta). Acestea sunt vopsite si deci nu au rugozitatea asfaltului, fiind mult mai alunecoase.
8.       Atentie in permanenta la trafic, atat din fata cat si din spate si laterale. Asigurati-va mereu ca intelegeti intentiile celor din jur, si ca ei le inteleg pe ale voastre. Atentie in special la masinile care ies din drapta voastra, la cele care efectueaza parcare lateral cu spatele, la masinile deja parcate si ale caror usi se pot dechide brusc in fata voastra. Prin urmare, NU MERGETI CU VITEZA! Pedalati in ritmul pe care vi-l impune siguranta in trafic.Poate va vine sa radeti, dar este extrem de recomandat sa va luati permis de sofer pentru a deveni un bun biciclist (alt sfat pe care nu-l veti intalni nicaieri in alta parte). Veti avea astfel in permanenta si perspectiva din punctul de vedere al experientei la volan.
9.       E preferabil sa purtati ochelari de protectie, atat impotriva curentului de aer cat mai ales impotriva insectelor sau a pietricelelor ce pot sari de sub rotile masinilor. Atentie insa la ieftinaciunile care au un efect de lentila din cauza curburii sticlei si care va deformeaza ceea ce vedeti.
10.   Atentie la tiganii de pe marginea drumului. In mare parte din cazuri, fac glume proaste gen aruncat cu pietre, sarit brusc in fata bicicletei, strigat etc. Daca stiti ca aveti de mers prin zone tulburi si nu puteti evita, fiti cu ochii in patru.
11.   Atentie la caini! In toti anii mei de pedalat,  nu mi s-a intamplat sa fiu muscat ca biciclist, dar un caine care iese brusc latrand de sub o masina este o experienta foarte neplacuta.




3 comentarii:

  1. zi ceva si de antifurt ! cum ar fi sa ai bicla de 100 de parai si sa ramii fara ea fiindca te-ai zgircit la antifurt ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1000 de parai, scuze ...

      Ștergere
    2. Nu am experienta in antifurturi cat sa scriu despre ele :) Stiu ca ce e ieftinaciune pe piata gen produse Lidl, Carrefour nu sunt bune practic de nimic, un hot smecher le descuie in 5 sec sau le taie pur si simplu. Un antifurt bun atarna 2-3kg si costa pe masura. Nu mai zic daca ai si roti cu quick release, cred ca iti trebuie si un antifurt pe ele separat. Se poate face si asigurare, acum fiecare cat de interesat este...Eu unul, recunosc, nu am curaj sa ma duc cu ea nici la magazin si sa o las legata afara....

      Ștergere