Daca crezi ca nu
ai citit destule sfaturi de urmat cand esti pe bicicleta, tine de-aici inca
vreo cateva care nu sunt luate de pe internet, ci invatate pe pielea proprie:
1.
Bicicleta
trebuie sa fie in stare tehnica foarte buna. Frane, presiune roti, suruburi
stranse, functionalitate schimbatoare etc. toate trebuie sa fie ok.
2.
POARTA CASCA! Asta nu este negociabil. Porti si te urci pe
bicicleta, nu porti si atunci mergi pe jos.
3.
MONTEAZA SISTEM DE ILUMINAT fata spate! Nici asta nu este
negociabil, dar se aplica pentru perioada cu lumina slaba sau noaptea,
bineinteles J O bicicleta invizibila noaptea este un pericol
latent.
4.
Atentie!
Din masina nu se vede ca din sa. De la volan este mai greu sa vezi un biciclist
in lumina slaba sau pe intuneric.
5.
Saua
trebuie reglata (umila mea parere) nu neaparat cum scrie la carte (sa stai cu
piciorul drept pana la pedala) ci cum te simti confortabil si in siguranta.
6.
Cunoaste-ti bicicleta – cum schimba vitezele, cum franeaza, cum
sari de pe ea. Sa stii asta Iti poate salva viata sau cel putin, integritatea
corpului. Sa pui frana prea brusc sau prea lung, sa iti cada lantul cand treci
pe langa un TIR, sa te impiedici de cadru cand cobori rapid…. Sunt chestii care
nu vrei sa ti se intample.
7.
Atentie la zonele periculoase de pe
carosabil. Pe langa cele
umede, foarte periculoase (si asta nu am vazut mentionat cam pe nicaieri) sunt marcajele rutiere de pe asfalt (trecere
pietoni, delimitare benzi circulatie, sageti indicatoare stanga-dreapta).
Acestea sunt vopsite si deci nu au rugozitatea asfaltului, fiind mult mai
alunecoase.
8.
Atentie in permanenta la trafic, atat din fata cat si din spate si
laterale. Asigurati-va mereu ca intelegeti intentiile celor din jur, si ca ei
le inteleg pe ale voastre. Atentie in special la masinile care ies din drapta
voastra, la cele care efectueaza parcare lateral cu spatele, la masinile deja parcate
si ale caror usi se pot dechide brusc in fata voastra. Prin urmare, NU MERGETI
CU VITEZA! Pedalati in ritmul pe care vi-l impune siguranta in trafic.Poate va vine sa radeti, dar este extrem de recomandat sa va luati permis de sofer pentru a deveni un bun biciclist (alt sfat pe care nu-l veti intalni nicaieri in alta parte). Veti avea astfel in permanenta si perspectiva din punctul de vedere al experientei la volan.
9.
E
preferabil sa purtati ochelari de
protectie, atat impotriva curentului de aer cat mai ales impotriva
insectelor sau a pietricelelor ce pot sari de sub rotile masinilor. Atentie insa la ieftinaciunile care au un efect de lentila din cauza curburii sticlei si care va deformeaza ceea ce vedeti.
10.
Atentie la tiganii de pe marginea drumului. In mare parte din cazuri, fac glume
proaste gen aruncat cu pietre, sarit brusc in fata bicicletei, strigat etc.
Daca stiti ca aveti de mers prin zone tulburi si nu puteti evita, fiti cu ochii
in patru.
11.
Atentie la caini! In toti anii mei de pedalat, nu mi s-a intamplat sa fiu muscat ca
biciclist, dar un caine care iese brusc latrand de sub o masina este o
experienta foarte neplacuta.
zi ceva si de antifurt ! cum ar fi sa ai bicla de 100 de parai si sa ramii fara ea fiindca te-ai zgircit la antifurt ?
RăspundețiȘtergere1000 de parai, scuze ...
ȘtergereNu am experienta in antifurturi cat sa scriu despre ele :) Stiu ca ce e ieftinaciune pe piata gen produse Lidl, Carrefour nu sunt bune practic de nimic, un hot smecher le descuie in 5 sec sau le taie pur si simplu. Un antifurt bun atarna 2-3kg si costa pe masura. Nu mai zic daca ai si roti cu quick release, cred ca iti trebuie si un antifurt pe ele separat. Se poate face si asigurare, acum fiecare cat de interesat este...Eu unul, recunosc, nu am curaj sa ma duc cu ea nici la magazin si sa o las legata afara....
Ștergere